Stichting Montferland Marketing

1 Mei is de aftrap van een nieuwe stichting die Montferland op de kaart gaat zetten. De Montferland op 1 campagne was daar al lange tijd mee bezig en is de fundering waarop de stichting verder kan gaan bouwen.

Mooie tijden in Montferland en mooi dat we daar heel actief in meedenken en aan meewerken.

Campagnes

In Gelderland zijn er allerlei gebieden / regio’s waaruit ondernemers ons benaderen om te brainstormen over de promotie van hun gebied. In veel van die regio’s zijn we al langer dan 2 decennia actief met stads- en regiopromotie. Het gastheerschap en de creativiteit in die regio’s ligt bij de ondernemers, die verdienen en krijgen onze volle aandacht.

In de Achterhoek investeren we momenteel in concepten om het gebied rondom Lochem en Bronckhorst beter op de kaart te zetten. Ook hebben we een leuk project waar we aan bouwen die de gemeentes Oude IJsselstreek en Aalten beter op de kaart zetten. We werken aan de promotie van Kasteelstad ’s Heerenberg en zijn betrokken als kwartiermaker bij een nieuwe stichting die Montferland goed op de kaart gaat zetten.

Wintertijd

De donkere dagen voor kerst, covid, horeca op slot en maar weinig perspectief de komende maanden …. mensen die niet in groepsverband met elkaar kunnen genieten … allemaal zaken om niet vrolijk van te worden.

2021 word een heel lang en zwaar jaar voor ondernemers. We hopen op een vroege lente en net als dit jaar een lange zomer. Met voldoende goed werkende vaccins kunnen we langzaam aan weer gaan genieten van leuke events en hopelijk ons ‘losrukken’ van de bizarre situatie waar onze wereld momenteel in verzeilt geraakt is.

Het goede nieuws is dat veel accommodatie verschaffers waar Achterhoek Marketing mee samenwerkt het heel goed gedaan hebben in 2020. Dat geeft vertrouwen voor het volgend jaar. Dat beeld zien wij in alle regio’s in Nederland met uitzondering van de grote steden.

Fijne feestdagen en wij werken hard door deze winter aan bestaande en nieuwe concepten om onze partners in 2021 nog meer perspectief & omzet te geven.

a’ j neet ant wark gaot, kom ie ok nargens

Team Achterhoek Marketing

Mooie regio’s en gezellige steden

Time flies when you’re having fun

Vandaag werken we met een team van 4 redacteuren aan een nieuw concept rondom het prachtige coulissenlandschap in de Achterhoek. Ook ronden we de 1ste fase af van ons nieuwe portaal voor Winterswijk.

Achterhoekse zaken krijgt inhoud en redactie , Lisa gaat Melanie begeleiden en met elkaar zorgen ze voor mooie artikelen over Achterhoekse Zaken.

Corona blijft ons allemaal dwarszitten, het is vandaag geen feest voor veel toeristische bedrijven. Het regent weer annuleringen.

Niet echt een dag om vrolijk van te worden dus ook al lanceren we weer 2 prachtige concepten die uiteraard voor de langere termijn gebouwd worden.

Hold oe kreggel!

Kennismaken

Onlangs hebben we mogen kennismaken met wethouder Arthur Boone die in Doesburg onder andere toerisme in zijn portefeuille heeft. Ik lees in dit interview dat hij ook van golfen houd, die 9 holes lopen we dan een andere keer Arthur.

Er staat ook :

“Na een aantal maanden werkzaam te zijn hier, snap ik dingen ook beter. Zo is de keuze om aan te sluiten bij marketingactiviteiten van andere Hanzesteden een heel goede. Het kost ons jaarlijks 10.000 euro aan Hanzesteden Marketing, maar het levert veel internationale aandacht op. De samenwerking met Hanzesteden Marketing loopt tot 2021, maar het is goed om hiermee door te gaan.”

Samenwerken is inderdaad een goed idee. Het is fijn dat Arthur nu ook weet wie wij zijn en dat onze Hanzesteden campagne al 20 jaar bijdraagt aan de naamsbekendheid en groei in bezoeken voor de Hanzesteden. Elke Hanzestad afzonderlijk krijgt van ons ook de verdiende aandacht. Via productontwikkeling binnen citymarketing campagnes zetten we steden goed op de kaart.

Interessante man die net als mijzelf ambassadeur is voor de Liemers , betrokken en staat voor het product waar hij voor aan de slag moet.

We hebben vooral gesproken over de verhoudingen in het toeristisch veld en dat samenwerken en in gesprek gaan met elkaar over de inhoud zo belangrijk is om verder te komen. Ook hebben we hem verleid in gesprek te komen en te blijven met de Montferland op 1 campagne. 1 van onze regionale campagnes in de provincie Gelderland.

Tijd voor meer ontmoetingen in de politiek.

Team Achterhoek Marketing

Winterswijk

Vandaag bezochten we opnieuw Winterswijk waarvoor we binnenkort ook een online filiaal openen.

Prachtige stad en mooi gelegen diep in de Achterhoek.

Achterhoek marketing opent deze maand 3 nieuwe filialen, lanceert 2 nieuwe Achterhoekse concepten en 1 nieuw social media kanaal.

In Oktober staan er weer nieuwe portalen en webconcepten op de rol, meer informatie later op deze site.

Bent u net als ons Achterhoek Ambassadeur en heeft u hart voor onze regio ? Laten we afspreken.

Team

Achterhoek Marketing

Ontdek Doetinchem

Deze week is Melanie begonnen bij Achterhoek Marketing. Ze gaat samen met onze vrije tijds specialisten werken aan onze Doetinchemse campagnes.

Doetinchem toeristisch goed op de kaart zetten is 1 van onze projecten en vandaag hebben we kennis gemaakt met wethouder Henk Bulten. Na een inspirerend gesprek over toerisme & politiek zijn we met de koersnotitie vrijetijdseconomie 2020-2030 naar huis gegaan. We zijn net ons 3e decennium ingegaan als Achterhoek ambassadeurs en pakken nu ook flink uit in Doetinchem en omgeving. Eens kijken hoe we de lopende zaken kunnen ondersteunen en nog krachtiger kunnen maken met onze aanpak.

We gaan inspireren & innoveren en ervoor zorgen dat Doetinchem en onze partners mooie tijden gaan beleven.

Voor Doetinchem ontwikkelen we momenteel meerdere concepten hierover in een later stadium meer.

a’ j neet ECHT ant wark gaot, kom ie ok nargens

berkelland

Ontdek Berkelland

Wat een prachtige naam voor een nieuwe gemeente – Berkelland. Mijn vader vertelde veelvuldig over de grote palingen die hij in de Berkel ving, waarna hij ze aan zijn fietsstuur hing en trots door Neede fietste. Berkelland is 1 van onze nieuwe toeristische projecten in de regio Achterhoek.

  • Onderzoek
  • Conceptontwikkeling
  • Toeristiek
  • Nieuwe producten samenstellen
  • Omzet maken bij bestaande en nieuwe partners in Berkelland.

Zin in ! Ontdek Berkelland, eerst zelf het veld in om bekende plekjes te herbeleven en nieuwe plekjes te ontdekken.

Opening ‘filiaal’ Ruurlo

Na Lochem en Zutphen nu een nieuw filiaal in de Ruurlo.

De eerste boekingen en omzetten dit jaar zijn beter dan ooit en met tevredenheid ontvangen door onze partner in Ruurlo.

Binnenkort breiden we ons Ruurlose aanbod uit en gaan we Ruurlo een eigen gezicht geven binnen toerisme in Nederland, België en Duitsland.

Toeristen oriënteren zich voornamelijk online. Productontwikkeling en ondernemen op het WEB is onze specialiteit. Op ons hoofdkantoor worden dagelijks enkele duizenden handelingen verricht om al onze filialen in de Achterhoek en de rest van Nederland te bedienen.

Heeft u als Achterhoekse ondernemer interesse in een partner die u omzet brengt en helpt uw online autoriteit te vergroten? Bel ons voor een kennismakingsgesprek – 0316-581910.

Met vriendelijke groet,

Team Achterhoek Marketing

Achterhoek Marketing is een initiatief van Recreatief.nl BV, de vrije tijd specialist sinds 1999.

Opening ‘filiaal’ Zutphen

Na Bronckhorst en Lochem nu een nieuw filiaal in de Hanzestad Zutphen.

Dit concept maakt onderdeel uit van onze Hanzesteden campagne

We ‘klussen’ lekker door aan dit nieuwe toeristisch informatiepunt voor Zutphen. We focussen ons nu eerst op een nieuw Achterhoeks filiaal in Ruurlo en openen daarna voor de andere Hanzesteden een filiaal te beginnen met Doesburg.

Toeristen oriënteren zich voornamelijk online. Productontwikkeling en ondernemen op het WEB is onze specialiteit. Op ons hoofdkantoor worden dagelijks enkele duizenden handelingen verricht om al onze filialen in de Achterhoek en de rest van Nederland te bedienen.

Heeft u als ondernemer in Zutphen interesse in een partner die u omzet brengt en helpt uw online autoriteit te vergroten? Bel ons voor een kennismakingsgesprek – 0316-581910.

Met vriendelijke groet,

Team Achterhoek Marketing

Achterhoek Marketing is een initiatief van Recreatief.nl BV, de vrije tijd specialist sinds 1999.