Stichting Montferland Marketing

1 Mei is de aftrap van een nieuwe stichting die Montferland op de kaart gaat zetten. De Montferland op 1 campagne was daar al lange tijd mee bezig en is de fundering waarop de stichting verder kan gaan bouwen.

Mooie tijden in Montferland en mooi dat we daar heel actief in meedenken en aan meewerken.

Campagnes

In Gelderland zijn er allerlei gebieden / regio’s waaruit ondernemers ons benaderen om te brainstormen over de promotie van hun gebied. In veel van die regio’s zijn we al langer dan 2 decennia actief met stads- en regiopromotie. Het gastheerschap en de creativiteit in die regio’s ligt bij de ondernemers, die verdienen en krijgen onze volle aandacht.

In de Achterhoek investeren we momenteel in concepten om het gebied rondom Lochem en Bronckhorst beter op de kaart te zetten. Ook hebben we een leuk project waar we aan bouwen die de gemeentes Oude IJsselstreek en Aalten beter op de kaart zetten. We werken aan de promotie van Kasteelstad ’s Heerenberg en zijn betrokken als kwartiermaker bij een nieuwe stichting die Montferland goed op de kaart gaat zetten.

Wintertijd

De donkere dagen voor kerst, covid, horeca op slot en maar weinig perspectief de komende maanden …. mensen die niet in groepsverband met elkaar kunnen genieten … allemaal zaken om niet vrolijk van te worden.

2021 word een heel lang en zwaar jaar voor ondernemers. We hopen op een vroege lente en net als dit jaar een lange zomer. Met voldoende goed werkende vaccins kunnen we langzaam aan weer gaan genieten van leuke events en hopelijk ons ‘losrukken’ van de bizarre situatie waar onze wereld momenteel in verzeilt geraakt is.

Het goede nieuws is dat veel accommodatie verschaffers waar Achterhoek Marketing mee samenwerkt het heel goed gedaan hebben in 2020. Dat geeft vertrouwen voor het volgend jaar. Dat beeld zien wij in alle regio’s in Nederland met uitzondering van de grote steden.

Fijne feestdagen en wij werken hard door deze winter aan bestaande en nieuwe concepten om onze partners in 2021 nog meer perspectief & omzet te geven.

a’ j neet ant wark gaot, kom ie ok nargens

Team Achterhoek Marketing

Achterhoekse zaken

We zitten zomaar weer een maand verder sinds ons laatste nieuwsbericht.

We hebben een nieuw advies rapport geschreven voor het bestuur in Montferland voor nieuw toeristisch beleid met een krachtig uitvoeringsprogramma in de Gemeente Montferland.

Wij pakken in de Achterhoek, de Graafschap en de Hanzesteden flink door deze maanden.

We bouwen op dit moment een nieuw en inspirerend ‘filiaal’ aan het inrichten voor Harderwijk en pakken daarna Borculo ook even mee.

Ons nieuwe filiaal in Winterswijk staat online en ons Doetinchem filiaal is bijgewerkt. Voor Doetinchem bouwen we nu een prachtig belevenis concept om ons netwerk rondom deze hoofdstad van de Graafschap compleet te maken. We hebben de wethouder in Doetinchem uitgenodigd om kennis te maken met onze plannen.

Rondom het coulissenlandschap ontstaan er concepten ( binnenkort online ) en nieuwe partnerships. Wij zetten sinds een maand of 6 de gemeente Lochem op de kaart met nieuwe concepten . We ontwikkelen momenteel een Cultuurgids en een concept om alle kastelen en landgoederen onder andere in de gemeente Lochem en de gemeente Bronckhorst goed op de kaart te zetten.

We boeken veel wild arrangemeten in de Achterhoek via Wild Eten in Gelderland.

Op enkele van onze landelijke kanalen voegen we Achterhoek kanalen toe voor nog meer gericht bereik overal in Nederland en net over de grens.

Investeren dus om straks als covid onder controle is nog meer mensen uit en buiten de Graafschap / Achterhoek te vermaken met heel veel leuke vrije tijds arrangementen.

Kennismaken

Onlangs hebben we mogen kennismaken met wethouder Arthur Boone die in Doesburg onder andere toerisme in zijn portefeuille heeft. Ik lees in dit interview dat hij ook van golfen houd, die 9 holes lopen we dan een andere keer Arthur.

Er staat ook :

“Na een aantal maanden werkzaam te zijn hier, snap ik dingen ook beter. Zo is de keuze om aan te sluiten bij marketingactiviteiten van andere Hanzesteden een heel goede. Het kost ons jaarlijks 10.000 euro aan Hanzesteden Marketing, maar het levert veel internationale aandacht op. De samenwerking met Hanzesteden Marketing loopt tot 2021, maar het is goed om hiermee door te gaan.”

Samenwerken is inderdaad een goed idee. Het is fijn dat Arthur nu ook weet wie wij zijn en dat onze Hanzesteden campagne al 20 jaar bijdraagt aan de naamsbekendheid en groei in bezoeken voor de Hanzesteden. Elke Hanzestad afzonderlijk krijgt van ons ook de verdiende aandacht. Via productontwikkeling binnen citymarketing campagnes zetten we steden goed op de kaart.

Interessante man die net als mijzelf ambassadeur is voor de Liemers , betrokken en staat voor het product waar hij voor aan de slag moet.

We hebben vooral gesproken over de verhoudingen in het toeristisch veld en dat samenwerken en in gesprek gaan met elkaar over de inhoud zo belangrijk is om verder te komen. Ook hebben we hem verleid in gesprek te komen en te blijven met de Montferland op 1 campagne. 1 van onze regionale campagnes in de provincie Gelderland.

Tijd voor meer ontmoetingen in de politiek.

Team Achterhoek Marketing

Winterswijk

Vandaag bezochten we opnieuw Winterswijk waarvoor we binnenkort ook een online filiaal openen.

Prachtige stad en mooi gelegen diep in de Achterhoek.

Achterhoek marketing opent deze maand 3 nieuwe filialen, lanceert 2 nieuwe Achterhoekse concepten en 1 nieuw social media kanaal.

In Oktober staan er weer nieuwe portalen en webconcepten op de rol, meer informatie later op deze site.

Bent u net als ons Achterhoek Ambassadeur en heeft u hart voor onze regio ? Laten we afspreken.

Team

Achterhoek Marketing

Teams & Projecten

Het najaar gaan we in met een uitbreiding van onze teams voor de Kasteelstad , Montferland en Achterhoek campagnes.

  • We verwelkomen Babs & Melanie. De dames gaan onder begeleiding van Anouk en mijzelf meewerken aan onze regio campagnes voor Montferland, Kasteelstad en andere mooie streken in Gelderland versterken.
  • Robin Sommers is samen met Olaf Kroezen toegevoegd aan het Kasteelstad Marketing team en gaan een vol jaar allerlei bijzondere zaken van Kasteelstad en Montferland vastleggen.
  • Het Kasteelstad team is ook uitgebreid met Nathalie die de contactpersoon gaat zijn met de middenstanders die zich hebben aangesloten bij Kasteelstad.
  • We hebben een presentatie gegeven aan Stichting Bergh in het zadel en ons plan voor een jaarlijks ballonfeest waarbij de inkomsten voor de stichting zijn is goed ontvangen. Een ballonfeest in Montferland waarbij we de Achterhoek en de Liemers betrekken voor nog meer verbinding tussen alle regio’s .

Achterhoek toerisme

Onze Gelderse regio campagnes doen het ook dit jaar weer erg goed. Onze Achterhoekse campagnes zorgen ook dit jaar weer voor volle accommodaties. Het is vaak zoeken naar beschikbaarheid omdat we de meeste hotels al volgeboekt hebben. Goed nieuws natuurlijk na enkele barre corona maanden. Hopelijk houden we met zijn alleen het virus onder controle en krijgen we een lange nazomer.

Dit najaar pakken we door met enkele verrassende nieuwe concepten om 2020 zo goed mogelijk voor onze partners af te sluiten.

Team Achterhoek Marketing

Inspireren & informeren

berkelland

Ontdek Berkelland

Wat een prachtige naam voor een nieuwe gemeente – Berkelland. Mijn vader vertelde veelvuldig over de grote palingen die hij in de Berkel ving, waarna hij ze aan zijn fietsstuur hing en trots door Neede fietste. Berkelland is 1 van onze nieuwe toeristische projecten in de regio Achterhoek.

  • Onderzoek
  • Conceptontwikkeling
  • Toeristiek
  • Nieuwe producten samenstellen
  • Omzet maken bij bestaande en nieuwe partners in Berkelland.

Zin in ! Ontdek Berkelland, eerst zelf het veld in om bekende plekjes te herbeleven en nieuwe plekjes te ontdekken.